KUTSAL YOLCULUK

Yazar: - 26 Şubat 2013 Kategori: Haber

GAZETEMİZ GENEL YAYIN YÖNETMENİ VE KÖŞE YAZARI MEHMET TÜRKYILMAZ

SİZLER İÇİN MEKKE VE MEDİNE HATIRALARINI YAZDI

Saygıdeğer okurlarım! Üç hafta sizlerden ayrı kaldık. Kırk dokuz umrecimin yanında görevli olarak umreye gitmiştim. Gönlüm sizinleydi Mekke’de Medine’de Arafat’ta sizler için dua ettik. Sizleri orada da unutmadık. Eski umrecilerimizden vefat eden Ahmet Karaca, Mustafa Akgül, Nazlı Kalemci, Hasan Kasımoğlu ve sevgili annem Asiye Türkyılmaz’a da her gittiğimiz yerde dua ettik. Rabbim kabul eylesin. Medine-i Münevvere’de Resulullah efendimizi Mescid-i Nebevi’de selamladıktan sonra; Resulullah’a seslenerek: “Ya Resulallah! Sevgili okurlarımın sana selamını getirdim. Sevgili ümmetinin sana selamı var. Mahşer günü ümmetinin bağışlanması için yüce Allah’a yalvarırken onları da duandan ve şefaatından mahrum bırakma” diyerek Resulullah’ın kabri şerifinde duada bulunduk. Mekke, Medine, Arafat, Müzdelife, Mina, Nur Dağı, Kabe, Ravza-i Mudahhara vs. kutsal mekanlar bir başka güzel. Kelimelerle izah edilemez. Şekeri yemeyenlere şekerin tadını nasıl izah edebilirsiniz. Manevi şekerin tadını tatmayı yüce Rabbim hepinize nasip eylesin. Mekke’de Medine’de en lüks otellerde kaldık. Onlarca yemek, tatlı ve meyveler bizlere ikram edildi. Ertesi gün Resulullah’ın Nur Dağı’nda, Sevr Mağarası’nda kaldığı mekanları görünce Ya Resulallah dedim: Sen bizim gibi lüks otellerde kalmadın. Kalmayı da tercih etmezdin. Sen bizim gibi onlarca çeşit yemek yemedin. Çünkü sen “Komşusu aç iken kendisi tok yatan bizden değildir” buyurmuştun. Dünyalık zenginliği ve rahatlığı tercih etmedin. “Güneşi bir elime, ayı bir elime verseniz yine de bu davamdan vazgeçmem” diyerek dünya menfaatini tercih etmedin. Bizler son sistem klimalı otobüslerle gittiğimiz Mekke Medine arasını sen yaya yürümüştün. Üstelik ayağında ayakkabı da yoktu. Açlıktan karnına taş bağlamıştın. Bizler hep Dünya’nın güzelliğini ve rahatlığını tercih ediyoruz. Ebedi dünyamızı maalesef hep ihmal ettik. Kızın Fatıma’nın kolunda taktığı bileziği görünce, kızım Fatıma: Bu bileziği takabilirsin ancak bir fakir görünce imrenir ve kalbi sızlarsa, benim yok diyerek üzülürse üzdüğümüz o insanın hakkını nasıl ödeyebiliriz Diyerekten kızım istersen o bileziği toplumda koluna takma diyerek kızın Fatıma’yı uyarmıştın.

Sevgili okurlarım! Yüce Rabbim sizlerin canını Mekke ve Medine’yi görmeden almasın inşallah. Sizlere de oraları görmeyi en kısa zamanda nasip eylesin. Şu lüks hayatımızdan biraz kısarsak en kısa zamanda hac veya umre paramızı hazırlayıp gitme imkanına kavuşuruz. Bunun için ayda bir elbise değiştirmektense beş ayda bir elbise değiştirmek, sigaraya verdiğimiz paralara son vermek ve diğer fuzuli masraflarımızdan vazgeçmekle hedeflerimize ulaşırız. Bizim dedelerimiz o imkansızlıklar içerisinde aylarca yaya yol yürüyerek hac ve umreye gidiyor, Resulullah’ı ziyaret ediyordu. Ecdadımız Resulullah’ın şu hadisi şerifini çok iyi biliyordu. Resulullah hadisi şerifinde “Kim kabrimi ziyaret ederse sağlığımda beni ziyaret etmiş gibi olur.” buyuruyordu. Bu aşkla yola çıkan yolcular yolda yol yorgunluğu hissetmiyordu. Bizim dedelerimiz Osmanlı orada dört yüz yıl hüküm sürdü. Gidince göreceksiniz Kabe’nin revaklarını inşa etti. Her bir revak için bir hatim okundu. Medine’de tren yolu ve Osmanlı’nın yaptığı tren istasyonunu göreceksiniz. Peygamberimizin kabrinin yakınından geçen tren yolunun raylarının altına tren geçerken ses yapıp da Resulullah rahatsız olmasın diye keçeler yerleştirdi. Mescid-i Nebevi’de Osmanlı biz Resulullah’ın mihrabına geçemeyiz, biz o mihrabı dolduramayız diyerekten ikinci bir mihrap inşa etti. Dedelerimizin Mekke ve Medine’de yaptığı bu eserleri görünce duygulanmamak elde değil. Birkaç yıldan beri Rabbim nasip etti oralarda olduk ve oluyoruz. Nasip olursa 2014 yılının ilk aylarında yine o kutsal mekanlarda olmayı planlıyoruz. Son sözüm sizlere şu olacak: “İnşallah Resulullah’ı ziyaret eden ve onun yolundan giden yolcular olursunuz.” Rabbim makamınızı cennet eylesin.

Yazar Hakkında

Facebook ile yorum bırakın

Bir Yorum - "KUTSAL YOLCULUK"

1. hami civelek 26 Şubat 2013, 21:40 · Cevapla

6 yıldır Mehmet Türkyılmaz Hocamızın düzenlediği Umre turları ve bir çok Dini etkinlikleri Halkımız tarafından Takdir ile karşılanıyor. Kendisiyle Umre yapanlar, Hocamız’dan çok memnun kalıyorlar.İnşallah Hocamızla umre yapmak bizede nasip olur.Hocamızı çok seviyoruz.